Selecteer een pagina

‘Het is zo opschepperig, al die berichten op LinkedIn. Zo van: kijk mij eens.’
‘Wat ik kan staat toch op mijn website?’
‘Hij heeft zijn bedrijf nét opgericht en ik heb ‘m al drie keer voorbij zien komen op LinkedIn.’
‘Ik heb die kennis óók denk ik dan, maar ik loop er niet zo mee te koop.’

Zomaar wat losse opmerkingen die ik hoorde tijdens mijn trainingen. En dit zijn geen uitspraken van types ‘grijze muis’ of ondernemers zonder omzet. Nee, dit zijn succesvolle en ambitieuze ondernemers met een goed product of een mooie dienst. Maar de stap om zichzelf online te laten zien is soms groot.

Het kan heel oncomfortabel voelen om jezelf zichtbaar te maken. Want tja, anderen kunnen er wat van vinden… Toch zijn er genoeg redenen om het tóch te doen.

1. Je eigen redactie
Als je regelmatig post op social media, vorm je je eigen redactie. Iemand die googelt, op zoek naar een ondernemer met jouw expertise, zal verrast zijn door de artikelen en berichten die hij van je vindt. Het bevestigt dat je kennis van zaken hebt en dat je met je vak bezig bent. Op zo’n moment kan de inhoud van jouw content nét het duwtje zijn wat hij nodig heeft om contact met je op te nemen.

2. Bereik
De meesten van ons hebben geen fysieke winkel. En dus ook geen etalage. Dus hoe kun je dan het beste laten zien wat je te bieden hebt? Online. Het is dé manier om mensen naar je LinkedInprofiel of je website te leiden. Natuurlijk, je kunt álle netwerkborrels en events afstruinen om in contact te komen met andere mensen. Maar los van de hoeveelheid tijd die je dit kost, is je bereik online vele malen groter dan het offline ooit zal zijn.

3. Profileren
Blijf jezelf. In alles wat je met je netwerk deelt. Jij bent jij en het is jouw bedrijf. En dus is ook je content jouw feestje. Zo krijgen je lezers een steeds beter beeld van wie je bent en waar je voor staat. What they see, is what they get. Bedenk daarbij wel of je content waardevol is voor je doelgroep. En mix daar gerust af en toe iets persoonlijks doorheen, zodat we je beter leren kennen.

Met bescheiden zijn is helemaal niks mis. Er zijn al schreeuwers genoeg, helemaal waar. Maar laat die bescheidenheid je er niet van weerhouden je vakmanschap en kennis te delen met je netwerk. En is het niet je stijl om dagelijks foto’s van jezelf of van je werk te laten zien? Deel dan kennis die inhoudelijk interessant of nuttig is voor je doelgroep. Of begin klein en reageer eerst vaker inhoudelijk op artikelen en posts van anderen.
Met andere woorden: kies voor een stijl die bij je past om jezelf en je expertise te laten zien.

In de training ‘Help, ik moet online!’ geef ik je theorie, tips en handvatten om je eigen verhaal vorm te geven op social media. Op een manier die bij jou en je onderneming past. En natuurlijk gaan we concreet aan de slag met jouw content. Op 12 april a.s. is de volgende training. Je kunt je daarvoor al inschrijven via dit formulier. Heb je prangende vragen? Mail of bel me gerust.

Leuk. Houd mij op de hoogte!

Leuk. Houd mij op de hoogte!

Geen zorgen, ik ga je niet spammen. Je ontvangt alleen af en toe een mail met inspiratie en/of tips om nog betere content te kunnen maken. En als je je weer kunt inschrijven voor een nieuwe training laat ik je dat weten. Meer niet. Beloofd.

AVG

Je bent ingeschreven, dank je wel!

Geen zorgen, ik ga je niet spammen. Je ontvangt, naast "Content voor een maand" alleen af en toe een mail met inspiratie en/of tips om nog betere content te kunnen maken. En als je je weer kunt inschrijven voor een nieuwe training laat ik je dat weten. Meer niet. Beloofd.

AVG

Je bent ingeschreven, dank je wel!