Selecteer een pagina

“En als ik dan straks contenttrainingen geef en mensen live help met hun content, nou, dán wordt mijn werk helemaal een feest. Qua content kan ik he-le-maal los. Nu eens niet voor een klant, maar helemaal voor mezelf!”

Ik hoor het mijzelf nog zeggen eind vorig jaar. Het ene idee buitelde over het andere in mijn hoofd. Als een opgewonden kleuter stond ik nog net niet te springen als ik erover praatte met mensen, maar mijn ogen spraken boekdelen. Ik had er zin in!

 

Maar die content

Contenttent staat en inmiddels heb ik drie trainingen gegeven. Geweldig. Stuk voor stuk mooie mijlpalen waar ik met veel plezier op terugkijk. Maar mijn content hè…

Nou ja, met content maken ‘an sich’ is niets mis, maar die f**king stemmetjes in mijn hoofd.

“Als ik trainingen geef óver content, dan moet mijn content wel écht heel goed zijn.”
“Iedereen kijkt mee en vindt er wat van.”
“Is het wel goed genoeg wat ik doe?”
“Wanneer kan ik nou zeggen dat ik er écht verstand van heb? Kan dat überhaupt wel?”
“Ik zie ineens allemaal ondernemers die iets soortgelijks doen. Kom ik aan met mijn training…”

 

Uitstelgedrag

De herrie in mijn hoofd werd steeds erger. En uitstelgedrag was een logisch gevolg.

Nee, ik heb nog geen content geschreven, want

  • Ik had geen tijd
  • Ik had te veel klantenwerk
  • Ik ga dat morgen doen, echt
  • Ik ben vandaag niet creatief
  • Ik had even geen inspiratie
  • Ik heb het voor morgen ingepland… nou ja, misschien ook wel overmorgen
  • Ik kreeg een spoedklus tussendoor

Bullshit!

Er zijn twee maanden voorbijgegaan en daarin zaten heus genoeg momenten waarop ik content had kunnen maken. Maar de drempel was hoog. En die drempel werd door al die chaos in mijn hoofd alleen maar hoger. Steeds hoger.

 

Ik lijk wel een klant

Ik begon te denken dat mijn plannen te ambitieus waren. En net toen ik me bedacht dat deze hele onderneming misschien wel een heel slecht plan was, kreeg ik een ingeving.

Dit is PRECIES waar al mijn klanten mee worstelen en waar ík ze bij help. Ik weet nu hoe het voelt en weet dus ook precies waar al die ondernemers tegenaan lopen. Een muur van excuses, twijfels, gebrek aan inspiratie, enzovoorts. Gewoon niet weten waar je moet beginnen.

Waarom lukt het mij dan wel om die ondernemers content te laten maken? Wat doe ik dan in een training? Meestal is één simpele creatieve startoefening voldoende om iedereen aan het schrijven te krijgen. Is dat dan meteen bruikbare content? Lang niet altijd. Maar wat er gebeurt is dat je ervaart dat moeiteloos schrijven bestaat. Hé, dat schrijven is eigenlijk best leuk. En van het een komt het ander en gaat iedereen aan de slag.

Zo’n training wil ik ook. Dus: vandaag volg ik zelf de stappen van mijn training. En heb ik eind van de dag content en een planning. Zo simpel kan het zijn. En het is nog leuk ook. Ik weet het weer 🙂

Wat zijn voor jou de hoogste drempels die je ervan weerhouden om content te maken? Ik ben er nieuwsgierig naar en vind het leuk als je dat hieronder deelt. Wil je er hulp bij? Plezier krijgen in het maken van je content? 24 mei staat de volgende training ‘Help, ik moet online!’ gepland.

Leuk. Houd mij op de hoogte!

Leuk. Houd mij op de hoogte!

Geen zorgen, ik ga je niet spammen. Je ontvangt alleen af en toe een mail met inspiratie en/of tips om nog betere content te kunnen maken. En als je je weer kunt inschrijven voor een nieuwe training laat ik je dat weten. Meer niet. Beloofd.

AVG

Je bent ingeschreven, dank je wel!

Geen zorgen, ik ga je niet spammen. Je ontvangt, naast "Content voor een maand" alleen af en toe een mail met inspiratie en/of tips om nog betere content te kunnen maken. En als je je weer kunt inschrijven voor een nieuwe training laat ik je dat weten. Meer niet. Beloofd.

AVG

Je bent ingeschreven, dank je wel!